March 28, 2024, 09:31:27 pm
Welcome, Guest. Please login or register
News:

Arturia Forums



Author Topic: It's a Feature but in the moment a Bug. Arp/Seq-fail when Midi-Trigger from DAW  (Read 1273 times)

Reno Vegas

  • Apprentice
  • *
  • Posts: 3
  • Karma: 0
Hello, I have found a bug that unfortunately causes this great product to waste considerable time in everyday studio use and also unnecessarily strains the nerves. I am not a beginner and have been producing electronic music for over 25 years with vintage synthesizers from past eras as well as state of the art synthesizers. With none of my devices the following error occurs on my system: If I trigger the arpeggiator or sequencer of the Keystep37 with a midi note from my DAW (Ableton) for say 2 bars, it misses the synchro in the very first bar. This leads to the fact that this first trigger note(s) is (are) simply played as what it (they) represents in the DAW, but just without arpeggiator or sequencer. Only the 2nd bar, or the trigger note(s) of it, triggers the intended function and the arpeggiator or sequencer fires the notes perfectly in sync, which is what the Keystep37 generates. No matter which way I use for synchronization (clock settings), the Keystep always misses this first midi trigger. Both in the Sequncer and in the Arp mode. I assume that this is a bug, which goes along in the faulty internal synchronization, with the midi trigger command and the start of the arpeggiator.  Indeed, the strum function on the 4th pot works fine when it is (far left or right) in midi sync. Please dear Arturia team, fix this annoying bug urgently! None of my sequencers, not even the Baloran-River behaves like this. This is a one man company! So please, get on it and clean this thing up in the next firmware. I thank you for the respect for the time we music creators spend in the studio every day. Such mistakes are really not necessary and save time and nerves when arranging and finally recording to the audio track. Thank you for your understanding.

With kind regards









Bonjour, j'ai trouvé un bug qui fait malheureusement perdre beaucoup de temps à cet excellent produit lors de son utilisation quotidienne en studio et qui sollicite aussi inutilement les nerfs. Je ne suis pas un débutant et je produis de la musique électronique depuis plus de 25 ans avec des synthétiseurs vintage des époques passées ainsi qu'avec les synthétiseurs les plus modernes. Avec aucun de mes appareils, l'erreur suivante se produit sur mon système : si je déclenche l'arpégiateur ou le séquenceur du Keystep37 avec une note midi de mon DAW (Ableton) pendant disons 2 mesures, il manque la synchro dans la toute première mesure. Ainsi, la ou les premières notes de déclenchement sont simplement jouées comme elles le sont dans la DAW, mais sans l'arpégiateur ou le séquenceur. Seule la 2ème mesure, ou la ou les notes de déclenchement de celle-ci, déclenche la fonction prévue et l'arpégiateur ou le séquenceur déclenche les notes parfaitement synchronisées, ce que génère le Keystep37. Quel que soit le type de synchronisation (réglages de l'horloge) que j'utilise, le Keystep manque toujours ce premier déclenchement midi. Aussi bien en mode Sequncer qu'en mode Arp. Je suppose que c'est un bug, qui va de pair avec la synchronisation interne défectueuse, avec la commande de déclenchement midi et le démarrage de l'arpégiateur.  La fonction strum du 4ème potentiomètre fonctionne parfaitement lorsqu'il est (gauche ou droite) dans la synchro midi. S'il vous plaît, chère équipe Arturia, corrigez ce bug ennuyeux de toute urgence ! Aucun de mes séquenceurs, pas même le Baloran-River ne se comporte comme ça. C'est une entreprise unipersonnelle ! Alors s'il vous plaît, mettez-vous au travail et nettoyez cette chose dans le prochain firmware. Je vous remercie de respecter le temps que nous, créateurs de musique, passons chaque jour en studio. De telles erreurs ne sont vraiment pas nécessaires et permettent d'économiser du temps et des nerfs lors de l'arrangement et de l'enregistrement final sur la piste audio. Merci de votre compréhension. Avec mes salutations distinguées



 

Carbonate design by Bloc
SMF 2.0.17 | SMF © 2019, Simple Machines